counter create hit

مطالب مرتبط:

نوزادم سخت مدفوع میکنه، چه کنم؟

دخترم رفته تو ۵ ماهگی الان دو سه ماه به سختی مدفوع میکنه هر روشی که وجود داره امتحان کردم.

شیر مادر نخوردن نوزاد، چه راهکاری داره؟

یک نوزاد ۷۲ دو روزه دارم با وزن تولد۳۵۵۰ و وزن الان ۶/۵ .از ۱۵ روزگی تا ۵۰ روزگی هر روز یک وعده شیر خشک در حد یک پیمانه یا دو پیمانه بش شیر خشک میدادم. ...

آزمایش تعیین جنسیت، خطا دارد؟

سونوگرافی گفت ۹۰ درصد جنینم پسره و از اون روز به بعد همش ناراحتم و گریه می کنم. چکار کنم؟

عمل سرکلاژ در بارداری، کی لازم است؟

طول سرویکسم 27 بود، آیا نیاز به سرکلاژ دارم؟

کاهش میل زناشویی، نگران نباشید

در این جا می خواهیم به اوقاتی اشاره کنیم که ممکن است در آن میل جنسی تان کم باشد، در حالی که کاملاً طبیعی است.

میزان مصرف میوه در بارداری، چقدر؟

توصیه ما به خانم های باردار این است که از خوردن یک میوه خاص به شکل زیاد خودداری کنند.

نوزادم یبوست داره؟

دختر من هنگام تولد ۳۲۵۰ گرم بود و در چهارماهگی وزن او ۶۳۰۰ گرم است و از شیر خودم تغذیه میکند.

علت پریودی دردناک، آندومتریوز است؟

آندومتریوز بافتی از نوع بافت آندومتر رحم است که خارج از محل طبیعی قرارگرفته است و هم زمان با قاعدگی یا مواقع دیگر باعث خونریزی می شود.

درمان خونریزی زیاد قاعدگی با گیاهان دارویی

از نظر طب سنتی راه حلی برای کم شدن میزان و شدت خونریزی وجود داره؟

با افسردگی بارداری چه کنیم؟

نمی دونم چرا توی این هفته افسرده و دلمرده شدم خیلی عذاب می کشم. علت چیه؟

سونوگرافی تعیین جنسیت، هفته چندم برم؟

برای تعیین جنسیت در چند هفتگی به سونوگرافی برم؟

تاثیر چاقی در دوران بارداری

افزایش وزن بیش از حد طبیعی در دوران بارداری سبب افزایش خطر ابتلا به بیماریهایی نظیر فشارخون بالا،....

قرص ضد بارداری زنان، آنچه باید بدانید

مطمئنا مصرف قرص ضد بارداری برای جلوگیری از بارداری ناخواسته، تنظیم چرخه های قاعدگی نامنظم، و حتی کاهش گرفتگی عضلات، بسیار موثر است.

طب سنتی برای بارداری، توصیه های ابن سینا

ابتدا باید طبع و مزاج زن و مرد را به اعتدال نزدیک کرد که ایجاد این اعتدال حداقل شش ماه طول می کشد .

رابطه بدون دخول، قرص اورژانسی بخورم؟

5 هفته پیش رابطه داشتم اما کامل نبود. آب منی وارد نشد. آیا حامله ام؟

سقط جنین در هفته اول، دیه اش چقدره؟

مبلغ دیه سقط جنین در هفته اول بستن نطفه چقدر است؟

گل گاوزبان در حاملگی، باید و نبایدهای مصرف

زنان باردار بایستی از مصرف گل گاو زبان در ایام حاملگی خودداری نمایند. چرا که به علت داشتن آلکالوئیدها ممکن است باعث آسیب به جنین شود.

چگونه از سلامت جنین خود باخبر شویم؟

یک سقط داشتم سنم 25 سال است سابقه بیماری ژنتیکی خاصی نداریم نه خودم و نه همسرم. همه اش میترسم که خدای نکرده سقط کنم.

استرس بعد از آمینوسنتز، هفته سی و چهارم

تا الان که هفته سی و چهار هستم استرس دارم. چکار کنم؟

راه های جلوگیری از کم تحرکی در کودکان

راه های جلوگیری از کم تحرکی کودکان

راه های جلوگیری از کم تحرکی در کودکان محل کودکقسمت رشد و تکامل کودک ، خلاقیت کودک   نگران نباشید من اصلا چرا در یک آپارتمان کوچک مقاله شما. ایده های خوب در مورد حرکت کودک خود را, شما باید   آپارتمانهای نقلی امروز حیاط اما با کتاب و صندلی و دیوار هم که در هر خانه ... ورزش ... اگر مردم به تماشای تلویزیون و یا به دنبال اخبار و عکس. مطمئن شوید که این آمار نگران کننده فقر موتور کودکان . از خوردن گوشت. داستان دوباره ضعف عضلانی ، چاقیاست. این دیابت و ... ، همه, نتیجه, مشکل, ساده نام کم‌تحرکی است که در سال‌های اخیر، به دلیل کوچک بودن محیط زندگی، نبود فضای مناسب بازی و ورزش برای کودکان، گرایش بی‌رویه بچه‌ها به استفاده از بازی‌های رایانه‌ای، نشستن پای برنامه‌های تلویزیونی و...، ایجاد و به دلیل ناآگاهی والدین، تشدید شده است. هرچند قرار نیست همه بچه‌ها، ورزش‌کار حرفه‌ای باشند و نباید چنین انتظاری از آن‌ها داشت، ولی عادت دادن بچه‌ها به داشتن تحرک و فعالیت بدنی متوسط، ضامن سلامت آن‌ها در بزرگسالی و ارتقای سطح سلامت در جامعه خواهد بود. 1) برای تقویت عضلات بازو و ساعد کودک را روی صندلی بنشانید و دو کتاب را به دست او بدهید (در هر دست، یک کتاب). وزن هر کتاب باید بین یک تا دو کیلوگرم باشد. سپس، حرکت دمبل زدن را با کتاب، به تعداد پنج تا 10 بار انجام دهد. در هر بار دمبل زدن، دست او باید به‌طور کامل، به حالت صاف و کشیده کامل بالای سر او قرار گیرد. این حرکت را می‌توانید به تعداد سه تا چهار بار در روز و در دفعه‌های مکرر انجام دهید. 2) برای تقویت عضلات ناحیه ساق پا و عضلات تنفسی در دو قسمت ابتدا و انتهای اتاق، دو مانع یا نشانه قرار دهید و برای کودک، زمان مشخصی را مثلا از طریق پخش موزیک تعیین کنید. از کودک بخواهید که تا زمان پخش موزیک، هر چند بار که می‌تواند، با طی کردن مسیر رفت و برگشت، نشانه‌های ابتدا و انتهای اتاق را لمس کند و به هر بار لمس کردن این موانع، امتیاز دهید. پس از پایان تمرین، بنا به امتیاز کسب شده، جایزه‌ای به کودک بدهید. این ورزش، اگر مدت 20 تا 30 دقیقه انجام شود، از ورزش‌های هوازی محسوب می‌شود و می‌تواند نقش مهمی را در بهبود متابولیسم فرزند شما ایفا کند. هم‌چنین این حرکت، باعث افزایش هماهنگی عصبی و عضلانی کودک می‌شود. 3) برای افزایش رشد قدی روی دیوار، جسمی را که بتواند صدا تولید کند (مانند زنگوله)، در ارتفاعی کمی بالاتر از قد کودک نصب کنید و از او بخواهید که با بلند کردن پا در یک دوره زمانی، تا جایی که می‌تواند، دست‌اش را بلند کند و صدای زنگوله را درآورد. فراموش نکنید که در هر دوره،  حرکت کششی پاهای کودک، کامل و مجزا از دفعه بعدی به صدا درآوردن زنگوله باشد.  با انجام هر بار حرکات کششی، عضلات ناحیه پهلو، ساق پا و ران کودک تقویت خواهد شد. این حرکت کششی و حرکاتی از این دست، می‌تواند زمینه را برای رشد قدی بیش‌تر کودک فراهم کند، به‌خصوص اگر این حرکات، در سن نزدیک‌تر به سن بلوغ و جهش رشد قدی فرزند شما انجام شود، بیش‌تر می‌تواند برای افزایش قد او، موثر باشد؛ چون در این دوران، هنوز صفحات غضروفی در فواصل استخوان، به‌صورت غیرقابل انعطاف درنیامده‌اند و قابلیت کشش و بلندتر شدن را دارند. 4) برای تقویت عضلات شکم یک توپ سبک، در اختیار کودک‌تان قرار دهید و از او بخواهید که دراز بکشد و زانوهایش را خم کند. دست‌هایش را به سمت بالای سرش، در حالی که توپ را در دست دارد، به حالت کششی صاف نگه دارد؛ به‌طوری که توپ، با زمین تماس داشته باشد. سپس سعی کند با فشار آوردن به نیم‌تنه خود، باعث حرکت و بالا آوردن قسمت بالاتنه خود به جلو شود و به این ترتیب، به حالت نیمه‌نشسته قرار گیرد و توپ را در قسمت جلوی پاهای خود به زمین بزند. سپس، دوباره و بلافاصله، به حالت درازکش درآید و این حرکت را تکرار کند. این حرکت را از تعداد کم در هر نوبت آغاز کنید (چهار یا پنج بار) و به تعداد بالاتر (10 تا 15 بار) برسانید. فراموش نکنید سطحی که فرزند شما روی آن دراز می‌کشد، نباید سفت و آزاردهنده باشد. مثلا می‌توانید از یک تشک نرم، برای پوشاندن سطح زیر تنه او استفاده کنید تا فشار مضاعفی بر کمر کودک شما وارد نشود. این حرکت می‌تواند باعث تقویت عضلات شکمی فرزندتان شود و در صورت وجود چاقی شکمی احتمالی، می‌تواند تا حدی کمک باشد. وزنه‌برداری حرفه‌ای ممنوع! بهتر است بچه‌ها، تا قبل از سن شش سالگی، بدون هیچ فشاری، تنها با ورزش‌های پایه‌ای آشنا شوند. پیشنهاد من این است که مجموعه متنوعی از ورزش‌های هوازی و بی‌هوازی را برای بچه‌ها در نظر بگیرید؛ چون مهم‌ترین نکته در ورزش کودکان زیر شش سال، غیررقابتی بودن و جذابیت فعالیت بدنی است. اگر بچه‌های کوچک را به رقابت وادار کنید یا از آن‌ها انتظار داشته باشید که یک ورزش را به شکل تخصصی و حرفه‌ای دنبال کنند، شکست یا ترس از شکست در مسابقه، احساس اجبار و خستگی ناشی از تمرین شدید، کودک را دل‌زده می‌کند و مانع  از ادامه راه می‌شود. تمرین‌های قدرتی، سیستم عصبی و هماهنگی بین عصب و عضله را در بچه‌ها افزایش می‌دهد و باعث بالا رفتن قدرت عضلانی در کودکان می‌شود، اما وزنه‌برداری و پاورلیفتینگ، برای کودکان ممنوع است؛ چون با وجود این‌که بدن کودکان، انعطاف‌پذیرتر از بزرگسالان است، اما چون مفاصل سست‌تری دارند، ممکن است موقع وزنه‌برداری، صفحه رشد و محل اتصال عضله به استخوان آسیب ببیند و این اتفاق، مشکلات فراوانی را در کودک ایجاد می‌کند. بنابراین آمادگی کودک برای شرکت در فعالیت‌های ورزشی، به تکامل سیستم عصبی، تکامل اجتماعی و سطح شعور و فهم آن‌ها بستگی دارد. مثلا بچه‌ها، قبل از شش سالگی، معمولا آمادگی انجام ورزش‌های سازمان‌یافته‌ای مثل فوتبال را ندارند، اما به‌خوبی، از عهده شنا یا دو برمی‌آیند. منبع:بیتوته مطالب مرتبط راه های مبارزه با کم تحرکی در کودکان آموزش جلوگیری از تصادف به کودکان راه هایی برای جلوگیری از بدزبانی کودکان چگونه از مشاجره بین فرزندان جلوگیری کنیم؟ آموزش الفبا به کودکان قبل از مدرسه درست یا غلط ؟، آموزش به کودک، آموزش کودکان راه های جلوگیری از کم تحرکی کودکان گردآوری توسط بخش رشد و تکامل کودک ، خلاقیت کودک سایت میهن مگ نسخه پرینت نسخه pdf ارسال به دیگری اشتراک در تلگرام اشتراک در فیسبوک اشتراک در تویئتر اشتراک در گوگل پلاس اشتراک در لینکداین